» کسب و کار » با فریز تخمک، تا آخر عمر باردار شوید !!!
فریز تخمک
کسب و کار

با فریز تخمک، تا آخر عمر باردار شوید !!!

1403-03-24 10940

برخلاف دوران قدیم، در عصر حاضر زنان به قدرت خوبی دست یافته‌اند و توانمند هستند. به عبارت دیگر زنان می‌توانند تصمیماتی بگیرند که نشان‌دهنده استقلال و اهداف آنها است. این تصمیمات گاهی به تحصیل آنها مرتبط است، در برخی موارد به پیشرفت آنها در حرفه خود کمک می‌کند، در انتخاب شریک زندگی‌شان موثر است و حتی بر روی تعیین زمان بارداری آنها نیز تاثیر کمی ندارد. متاسفانه این یک واقعیت است که با افزایش سن باروری زنان کاهش می‌یابد؛ زیرا کمیت و کیفیت تخمک آنها نزول می‌کند. از این رو ترس بزرگی که برای دختران مجرد سن بالا وجود دارد، ناباروری بعد از ازدواج است. در حال حاضر روشی نوین تنظیم شده که در واقع یک راه‌حل ابتکاری برای حفظ قدرت باروری زنان به حساب می‌آید.

دختران مجرد با فریز تخمک خود می‌توانند به طور موقت ساعت بیولوژیکی بدن خود را متوقف کرده و قدرت باروری خود را تا زمان مورد نظرشان حفظ کنند. حفظ و فریز کردن تخمک بهترین روش برای حفظ قدرت بارداری در سنین بالا است.

فریز تخمک

فریز تخمک، روشی عالی برای حفظ قدرت باروری دختران مجرد

در حال حاضر بسیاری از دختران تصمیم دارند تخمک خود را فریز کنند؛ زیرا هنوز با همسر دلخواه خود آشنا نشده‌اند اما برخی بر این باور هستند که فریز کردن تخمک تنها اتلاف هزینه است. از نظر علمی و البته تجربی تا حدودی ثابت شده که این روش یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای بارداری در سنین بالاتر محسوب می‌شود.

انجماد تخمک روشی برای حفظ باروری دختران است تا در آینده بتوانند بچه‌دار شوند. در واقع دختران باید تحت نظر متخصصان حرفه‌ای این روند را انجام دهند تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنند.

برای فریز تخمک خود چکار کنم؟

هر یک از روش‌های درمانی باید تحت نظر متخصصان حرفه‌ای انجام شود تا نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. بنابراین شما نیز در قدم اول خود باید به سراغ کلینیک مجهزی بروید که بتواند تخمک فریز شده شما را نگه‌دارد. مراحل فریز کردن تخمک به شرح زیر است:

  • مشاوره با متخصص: متخصص ناباروری یا دکتر زنان و زایمان از مشکلات باروری درک کامل دارد، بنابراین سابقه پزشکی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این جلسات روش‌های انجام این فرآیند و مزایای آن ذکر می‌شوند. همچنان متخصص سعی دارد هر نوع نگرانی شما را رفع کند.
  • تحریک تخمدان: متخصص تزریق هورمون‌ها و داروهایی را به مدت 10 تا 14 روز توصیه می‌کند تا تخمدان شما برای تولید تخمک‌های متعدد تحریک شود.
  • نظارت بر فولیکول: تخمک‌های شما درون یک کیسه به نام فولیکول رشد می‌کنند. این فولیکول‌ها به طور منظم با استفاده از آزمایش خون و اسکن سونوگرافی قابل کنترل هستند.
  • بازیابی تخمک: زمانی که فولیکول‌ها به اندازه مناسب برسند، متخصص طی یک جراحی جزئی تخمک را از آنها خارج می‌کنند. نگران نباشید این مرحله تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.
  • انجماد تخمک: تخمک‌های بالغ و سالم در دمای بسیار پایین منجمد می‌شوند.
  • نگهداری از تخمک: تخمک‌های فریز شده برای مدت طولانی در مخازن نیتروژن مایع نگهداری می‌شوند.

تخمک‌های فریز شده شما تا زمانی که برای مادر شدن آماده نیستید، به همین صورت نگهداری می‌شوند. سپس در زمان مورد نیازتان با کمک روش IVF به درون بدن شما انتقال می‌یابند تا بارداری رخ دهد.

فریز تخمک در مرکز ناباروری رستاک

احتمال موفقیت فریز تخمک چند درصد است؟

میزان موفقیت فریز تخمک به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه آنها را ذکر می‌کنیم:

  • سن دختران در زمان بازیابی و انجماد تخمک: هر چه دختران جوان‌تر باشند میزان موفقیت این روش نیز افزایش می‌یابد.
  • تعداد تخمک‌های نگهداری شده: هر چه تخمک‌های بیشتری حفظ شوند، شانس لقاح موفق آنها بیشتر می‌شود.
  • کیفیت تخمک‌های نگهداری شده: تخمک‌هایی که کیفیت بالاتری دارند، احتمال موفقیت آنها بیشتر است.
  • سایر شرایط بهداشتی و سلامتی: بارداری زنان تحت تاثیر شرایط مختلفی قرار دارد. برای مثال دختران مبتلا به بیماری‌هایی همانند سرطان و اندومتریوز در بارداری طبیعی شانس کمتری دارند و با چالش‌های بیشتری روبرو خواهند بود. از این رو اگر دختری در سلامت کامل به سر نبرد، ممکن است درصد موفقیت تخمک فریزشده آن کم باشد.

تخمک خود را کجا فریز کنم؟

برای اینکه تخمک خود را در محلی امن فریز کنید و مراحل فریز کردن را به راحتی پشت سر بگذارید، باید به سراغ کلینیک‌های متخصص ناباروری بروید. مرکز ناباروری رستاک نیز یکی از متعهدترین مطب‌ها در توانمندسازی دختران مجرد طی روند فریز کردن تخمک‌هایشان به حساب می‌آید.

تیم متخصص این کلینیک در روند و فرآیند مورد نظر شما را تحت حمایت، راهنمایی و کمک‌های خاصی قرار می‌دهد تا تخمک خود را به راحتی فریز کنید و بزرگ‌ترین تصمیم زندگی خود را به مرحله اجرا درآورید. این کلینیک از یک تیم حمایتی تشکیل شده که دلسوز هستند و در فرآیند حفظ یا فریز تخمک شما را راهنمایی می‌کنند.

منبع: https://rastakclinic.com/

 

هاوین مگ هیچ مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات و اعتبار سایت و یا اشخاص معرفی شده ندارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
هاوین مگ

هاوین مگ

جدیدترین اخبار حوزه های متنوع تکنولوژی: موبایل، تبلت، لپ تاپ، رباتیک، سخت افزار، شبکه، گجت، امنیت، نجوم و فضانوردی، سیستم های عامل، اپلیکیشن، بازی، خودرو، لوازم خانگی، معماری، عکاسی ، آینده و …

دیدگاهتان را بنویسید

×
ورود / عضویت