» کسب و کار » بررسی مشکلات و دردسرهای اضافه بار مسافری و فریت اضافه بار مسافری
اضافه بار مسافری
کسب و کار

بررسی مشکلات و دردسرهای اضافه بار مسافری و فریت اضافه بار مسافری

1403-07-08 1024

مسافران در زمان سفر یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشند، محدودیت وزن و تعداد بار مجاز است. اضافه بار مسافری یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مسافران با آن روبرو می‌شوند و چند راه حل برای این مشکل وجود دارد :

در زمان خرید بلیط تیک چمدان اضافه را بزنند

در زمان سفر در مقابل گیت هزینه ی اضافه بار را به ایرلاین پرداخت کنند

توسط شرکت های حمل و نقل هوایی اضافه بار خود را به صورت فریت ارسال نمایند

اضافه بار مسافری

مقایسه همراه بردن اضافه بار مسافری با فریت بار

در زمان خرید بلیط یک وزن در بلیط شما مشخص شده است و هزینه ی وزن بیشتر از ان را باید پرداخت نمایید ، در بردن اضافه بار به صورت همراه خود مسافر  ، هنگام سفر شرکت‌های هواپیمایی معمولاً هزینه‌ ای برای هد کیلوی اضافه بار دریافت می‌کنند و بسته به شرکت هواپیمایی بلیط خریداری شده این هزینه متغییر است

در هنگام چک‌ این، اگر مسافر اضافه بار داشته باشد، باید پروسه پرداخت هزینه اضافه بار را طی کند که این کار می‌تواند زمان‌ بر باشد و پرچالش باشد و باعث تأخیر در پرواز یا استرس مسافر شود.

برخی از شرکت‌های هواپیمایی، حتی اگر مسافر حاضر به پرداخت هزینه اضافه بار باشد، به دلیل محدودیت‌های باربری نمی‌توانند بیش از یک حد مشخص بار همراه مسافر حمل کنند.

حمل کردن اضافه بار به‌طور فیزیکی نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد، چرا که حمل چندین چمدان یا بار سنگین می‌تواند برای مسافر خسته‌کننده و مشکل باشد.

در این روش شما نمی توانید اثباب و وسایل منزل را به همراه خود ببرید ، حجم و ابعاد بار شما دارای محدودیت است و در زمان پذیرش با محدودیت های بسیاری از این قبیل روبرو هستید.

ولی مزیت آن این است که در زمان رسیدن نیازی به پرداخت هزینه ی اضافی نبوده و بار شما بدون هیچ تاخیری همراه شما به مقصد می رسد و نیازی به مراجعه مجدد به فرودگاه و انجام امور گمرکی و تحویل بار ندارید .

اضافه بار مسافری

در پروسه فریت اضافه بار مسافری شما می توانید با مراجعه به شرکت های حمل و نقل بین المللی معتبر و با تجربه جهت ارسال اضافه بار خود اقدام نمایید :

در این روش شما با محدودیت وزن و حجم خاصی روبرو نمی باشید و می توانید کلیه اثباب و اثاثیه منزل خود را همراه خود به کشور جدید خود ببرید

هزینه ی فریت اضافه بار مسافری نسبت به اضافه بار همراه مسافر بسیار مناسب تر است

دردسر و چالش در زمان سفر به همراه ندارید و با یک چمدان به صورت سبک و راحت پروسه سفر خود را انجام می نمایید و استرس همراه داشتن چندین چمدان را ندارید

ولی در پروسه فریت بار باید در زمان مشخص به فرودگاه کشور مقصد مراجعه نموده و با انجام پروسه ترخیص و تحویل نسبت به تحویل بار خود اقدام نمایید.

در کل  فریت اضافه بار نسبت به اضافه بار مسافری همراه مسافر راه‌حلی جایگزین و منطقی برای حمل مختلف می باشد مخصوصا بارهای بزرگ و سنگین که مسافران می‌توانند از آن بهره ببرند.

کاهش هزینه‌ها

سهولت در ارسال بارهای سنگین و حجیم بدون محدودیت‌های

پیگیری آسان‌تر و تحویل مطمئن‌

عدم نگرانی از حمل بار در طول سفر

روند فریت بار فرآیند فریت بار شامل چندین مرحله ساده است که در زیر به توضیح آنها پرداخته می‌شود

اضافه بار مسافری

بسته‌بندی و آماده‌سازی جهت فریت بار

در ابتدا، باید بار به‌صورت مناسب بسته‌بندی شود. شرکت‌های باربری معمولاً خدمات بسته‌بندی استاندارد را ارائه می‌دهند تا بار به‌صورت ایمن و منظم به مقصد برسد.

تهیه مدارک تعیین ماهیت بار فریت

برای ارسال بار نیاز به مدارکی مانند کپی پاسپورت، بلیط پرواز و فرم‌های مربوط به بار وجود دارد. برخی از کشورها ممکن است به مدارک اضافی نیز نیاز داشته باشند.

انجام امور گمرک خروج بار از کشور 

تکمیل اظهار گمرکی و بازدید بار توسط کارشناسان و اخذ برگه اجازه خروج بار از کشور

صدور بارنامه حمل

با هماهنگی ایرلاین حمل کننده جهت تعیین رزرو و صدور بارنامه و پرداخت هزینه ها هماهنگی های لازم انجام می پذیرد

هندلینگ فرودگاهی

تحویل و انجام پروسه ارسال

ترخیص و تحویل در مقصد

بار پس از رسیدن به مقصد، توسط شرکت باربری به مسافر اطلاع داده می‌شود و پس از ارائه مدارک شناسایی و انجام پروسه گمرکی و بررسی ماهیت بار ، بعد از پرداخت هزینه های ترخیص ، بار به شما تحویل داده می شود.

نتیجه‌گیری بررسی مشکلات و دردسرهای اضافه بار مسافری و فریت اضافه بار مسافری

اضافه بار مسافری پروسه تحویل و گمرکی را ندارد ولی هزینه و مشکلات بسیاری را در زمان سفر برای شما ایجاد می نماید و شما را با محدودیت های بسیار زیادی مواجه می نماید ولی در پروسه فریت اضافه بار مسافری میتوانید به راحتی کلیه وسایل را به مقصد ببرید و با هزینه ی کمتر بار را در کشور مقصد تحویل نمایید. می توانید با هماهنگی شرکت های فریت بار مسافری جهت ارسال بار خود هماهنگی های لازم را انجام نمایید.

 

هاوین مگ هیچ مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات و اعتبار سایت و یا اشخاص معرفی شده ندارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
هاوین مگ

هاوین مگ

جدیدترین اخبار حوزه های متنوع تکنولوژی: موبایل، تبلت، لپ تاپ، رباتیک، سخت افزار، شبکه، گجت، امنیت، نجوم و فضانوردی، سیستم های عامل، اپلیکیشن، بازی، خودرو، لوازم خانگی، معماری، عکاسی ، آینده و …
×
ورود / عضویت