» کسب و کار » آیا کفپوش اپوکسی بیمارستان، بهداشتی و آنتی باکتریال است؟
کفپوش
کسب و کار

آیا کفپوش اپوکسی بیمارستان، بهداشتی و آنتی باکتریال است؟

1403-02-15 101,021

شرکت فارکوهلدینگ مجری انواع کفپوش اپوکسی در کلینیک ها و بیمارستان ها

در محیط های بیمارستانی موضوع بهداشت، استریل بودن تجهیزات و وسایل بسیار اهمیت دارد. یکی از پروژه هایی که برای بازسازی و نوسازی کف استفاده میشود اجرای کفپوش اپوکسی بیمارستان است. ممکن است تا حدودی با رزین های اپوکسی آشنا باشید. در واقع این کفپوش ها نسل جدیدی از پوشش های کف هستند که میتوانند جایگزین خوبی برای سایر اقدامات همچون نصب سرامیک، سنگ، پارکت، لمینت و غیره باشند.

به جهت اهمیت سطح بهداشت در بیمارستان ها و کلینیک های درمان در این مقاله می خواهیم ببینیم که آیا کفپوش اپوکسی بیمارستان این قابلیت را دارد که در برابر تکثیر میکروب ها و باکتری ها، رشد قارچ ها، کپک ها در سطح کف و فضاهایی که رطوبت بالایی دارند جلوگیری کند یا خیر؟ در این مقاله به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد پس تا پایان همراه ما باشید.

کفپوش اپوکسی بهداشتی بیمارستان چیست و چه مشخصاتی دارد؟

کفپوش اپوکسی بهداشتی یک ماده رزین رنگی است با این تفاوت که از رنگ های معمولی غلظت بالاتری دارند و حتی از جامد حجمی نزدیک به صددرصد نیز برخوردار هستند. اصولا جامد حجمی یک متغیر مهم است که در مورد انواع کفپوش ها و رنگ ها ذکر میشود. معنای اصلی آن این است که میتواند نسبت ضخامت فیلم خشک به ضخامت فیلم تر را به صورت درصد بیان کند. به طور مثال اگر یک ماده رنگی دارای جامد حجمی 50 درصد باشد یعنی ضخامت فیلم خشک نصف ضخامت فیلم تر است.

بنابراین می توانیم به این نتیجه برسیم که کفپوشهای اپوکسی بالاترین ضخامت لایه رنگ در حالت خشک شده را دارند. تشکیل شده از دو جزء جداگانه هستند که باید با یکدیگر ترکیب شوند. اما زمان عمر مفید که پس از اختلاط تا اجرا دارند طولانی نیست و شما باید سریعا آنها را روی سطح اعمال کنید. کفپوش اپوکسی بیمارستان به شکل لایه ای اجرا می شوند و نیازمند پرایمر، پوشش میانی و رویه هستند. البته اگر نیاز باشد میتوان آنها را مجهز به شبکه های مسی برای ایجاد یک سطح آنتی استاتیک یا ضد الکتریسیته ساکن کرد.

کفپوش اپوکسی بهداشتی بیمارستان چیست و چه مشخصاتی دارد؟

دلایل مهمی که نشان میدهد کفپوش اپوکسی بیمارستان بهداشتی است

زمانی که میگویم کفپوش اپوکسی بیمارستان، بهداشتی و آنتی باکتریال باشد دلایل محکمی را برای آن داریم که مهمترین آنها شامل موارد ذیل می باشد:

  1. عدم جذب رطوبت

اگر بافت سطح کف رطوبت را جذب کند یا حتی در منافذ ریز کف رطوبت قادر به نفوذ باشد قطعآ محل تجمع باکتری ها، قارچ ها و عناصر بیماری زا خواهد بود. در مورد کفپوش اپوکسی این موارد وجود ندارد. اما کفپوشهایی که به نوعی دارای لعاب هستند مانند سرامیک ها، کاملا نفوذ ناپذیر نیستند. زیرا در قسمت لبه ها و کنار قرنیزها و همچنین بین هر دو سرامیک یک خط باریکی وجود دارد که از همین نقطه آلاینده های مختلف جذب خواهند شد. پس بهتر است برای ایجاد یک کف یکپارچه به اجرای کفپوش اپوکسی بیمارستان بپردازیم.

  1. عدم چسبندگی مواد روی کفپوش

کفپوش های مختلف مانند سنگ، سرامیک، موزائیک در صورت برخورد با مواد و آلاینده های چسبنده کاملا با آنها سازگار هستند. اما یک کفپوش اپوکسی هیچ نوع سطح چسبندگی بین خود و مواد دیگر ندارد. چربی ها، ترکیبات اسیدی و قلیایی در مواد مختلف وجود دارند که میتوانند به کفپوش ها آسیب وارد کنند. لذا یک کفپوش اپوکسی بیمارستان در این شرایط گزینه ایده آلی است. با این ویژگی میتوان آنها را در محیط های آشپزخانه نیز اجرا کرد.

  1. شستشوی سریع و آسان

کفپوشی را که بتوان همه روزه با انواع تجهیزات دستی و ماشینی مختلف نظافت کرد و در این شرایط نیز دچار آسیب و تغییر رنگ نشود طبیعتا همواره به عنوان کفپوش بهداشتی و آنتی باکتریال تلقی خواهد شد. یک کفپوش اپوکسی به دلیل ویژگی هایی همچون نفوذ ناپذیری حتی در تماس با مواد شیمیایی شوینده نیز ساختار خود را حفظ خواهد کرد و پاک باقی میماند. شستشوی متعدد کفپوش ها نیز چندان آسیبی به آنها وارد نمی کند.

  1. آنتی استاتیک بودن

کفپوش هایی که بار الکتریکی را از خود دفع می کنند اصولا زودتر دچار آلودگی خواهند شد. طبق بررسی های به عمل آمده هر نوع سطح دارای بار همنام یا غیر همنام امکان دارد که یک میدان مغناطیسی خاصی را در اطراف خود ایجاد کند و چنین ویژگیهایی در سطح کف غبارات پراکنده محیط، دود و سیاهی ها را بیشتر جذب خواهد کرد. یک کفپوش اپوکسی بیمارستان آنتی استاتیک به دلیل داشتن شبکه های منسجم مس داخلی به راحتی این بارها را تخلیه میکند و به پاکیزه نگه داشتن آن کمک خواهد کرد. البته این ویژگی تنها مختص بیمارستان ها نیست و می تواند در محیط های صنعتی و کاری پر ریسک نیز از آن بهره برد.

شرکت فارکوهلدینگ مجری انواع کفپوش اپوکسی در کلینیک ها و بیمارستان ها

شرکت فارکوهلدینگ به عنوان یک مجموعه تولیدی انواع رنگ ساختمان، پوشش های اپوکسی خدمات کاملی را در جهت تامین رنگ های مورد نیاز پروژه های مختلف ارائه میدهد. در ارتباط با کفپوش های اپوکسی در کنار عرضه محصولات با کیفیت میتواند برنامه ریزی خوبی برای اجرا داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر مطالعه سایت کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند.

هاوین مگ هیچ مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات و اعتبار سایت و یا اشخاص معرفی شده ندارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
هاوین مگ

هاوین مگ

جدیدترین اخبار حوزه های متنوع تکنولوژی: موبایل، تبلت، لپ تاپ، رباتیک، سخت افزار، شبکه، گجت، امنیت، نجوم و فضانوردی، سیستم های عامل، اپلیکیشن، بازی، خودرو، لوازم خانگی، معماری، عکاسی ، آینده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
ورود / عضویت