» کسب و کار » نصب سیستم اعلام حریق هوشمند خانگی و صنعتی
سیستم اعلام حریق هوشمند
کسب و کار

نصب سیستم اعلام حریق هوشمند خانگی و صنعتی

1403-02-16 101,009

نصب سیستم اعلام حریق هوشمند خانگی و صنعتی

سیستم اعلام حریق به واسطه نوع ساختار هوشمندی که دارد باعث افزایش امنیت ساختمانهای خانگی، تجاری همچنین صنعتی می شوند. طبیعتا بروز حریق در هر محیطی که مواد سوختی چه از نوع خشک و چه از نوع اشتعال زا وجود داشته باشد امری اجتناب ناپذیر می باشد.

سیستم های اعلام حریق در کنار نصب انواع سیستم اطفاء حریق شرایطی را فراهم میکند تا کاربران از هر نوع ریسک آتش سوزی مصون باشند. طبیعتآ نتیجه آن نیز جلوگیری از آسیب به افراد و همچنین سرمایه می باشد. در ادامه مقاله ضمن شرح نوع ساختار سیستم اعلام حریق در مورد مدل های مختلف آن که قابل نصب در محیط های صنعتی و خانگی هستند اطلاعات مهمی را ارائه میدهیم. پس اگر به دنبال خرید این سیستم های پرطرفدار هستید این مقاله را از دست ندهید.

سیستم اعلام حریق چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع سیستم اعلام حریق، تجهیزات و دستگاه هایی هستند که بطور زود هنگام میتوانند عوامل بروز حریق مانند دود، شعله و حرارت را شناسایی و با ارسال سیگنال به سیستم کنترل و به صدا درآمدن انواع آژیر اعلام حریق کاربران و افرادی که در محل حضور دارند یا از راه دور در حال ردیابی هستند از بروز حریق مطلع خواهند شد. بنابراین در این حالت اقداماتی که قبل از گسترش یافتن آتش سوزی انجام میشود کاملا کارساز و اثربخش خواهند بود.

این سیستم ها تنوع بسیار بالایی دارند بطوریکه حتی می توانند به انواع دستگاه های دیجیتال همراهی متصل شوند تا کاربران از ایمن بودن محیط اطمینان کامل داشته باشند.

محدودیتی برای بکارگیری سیستم اعلام حریق وجود ندارد زیرا همانطور که گفته شد این سیستم ها در محیط های کاری صنعتی و کارخانجات که احتمال بروز حریق بالا است میتوانند در ساختمان های چند طبقه تجاری و همچنین منازل نصب شوند. تنوع بسیار بالایی دارند. بطوریکه پرکاربردترین آنها در محیط های با مساحت بالا و تفکیک شده مدل سیستم های آدرس پذیر است.

سیستم اعلام حریق چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم اعلام حریق هوشمند خانگی و ویژگی های آن

منازل به دلیل وجود منابع سوختی نظیر گاز و انواع وسایل و تجهیزات خشک مستعد آتش سوزی هستند. در کنار این ها موارد متعدد دیگر همچون سهل انگاری، نصب شبکه های گازرسانی غیر استاندارد، سیستم های گرمایشی، اتصالات برقی و غیره نیز می توانند بر این مشکل بیافزاید. پس سیستم اعلام حریق هوشمند نیز در منازل بسیار ضروری و حیاتی هستند. اما باید ببینیم که چه مدل ها برای آن وجود دارد تا کاربران بتوانند به انتخاب و نصب آن ها بپردازند.

برای سیستم های خانگی میتوان با نصب انواع سنسورها و دیتکتورها در منازل و سپس ادغام سازی آنها با سایر تجهیزات هوشمند خانگی و از همه مهمتر امکان پیگیری از طریق دستگاه هوشمند موبایل یک محیط امنی را ایجاد کرد. این سیستم ها به قدری قدرتمند هستند که هر عامل حریق مانند دود، حرارت حتی نشت گاز را نیز در محیط شناسایی خواهند کرد. البته نوع مکانیزم عملکردی بر اساس سنسورها و قطعاتی است که روی این دستگاه ها نصب شدند.

سیستم اعلام حریق چیست و چه کاربردی دارد؟

نصب سیستم اعلام حریق صنعتی، هماهنگ سازی آن با انواع سیستم اطفا حریق

معمولا در محیط های صنعتی کاری و همچنین ساختمان های تجاری به دلیل تفکیک مساحت ممکن است لازم باشد که از انواع سیستم اطفاء حریق آدرس پذیر استفاده کنیم. به دلیل وجود دیتکتورها و آشکارسازهایی که بطور متعدد در نقاط مختلف نصب شده اند در صورت بروز حریق کاربران دیگر نیازی نیست که به دنبال منطقه حریق باشند. زیرا پنل مرکزی به راحتی آن را تشخیص میدهد. در مورد سیستم اعلام حریق متعارف عمدتا دستگاه ها به صورت منطقه یا زون عمل میکنند. در بسیاری از فضاهای صنعتی که مساحت بالای وجود دارد با نصب آشکارسازهای مربوطه میتوان حریق را تشخیص داد.

برای نصب آن ها با توجه به نوع دیتکتور، به پنل مرکزی همراه با پروژه سیم کشی تخصصی احتیاج داریم. برای ادغام آنها با انواع سیستم اطفاء حریق که میتواند از نوع سیستم های اسپرینکلر، سیستم اطفاء حریق کف، سیستم اطفاء حریق گاز باشد لازم است این دستگاه های اطفاء را نیز به صورت شبکه ای در ارتفاعات نصب کنیم. البته نصب انواع سیستم اطفاء حریق دستی نیز که از نوع فایرباکس، کپسول های آتش نشانی، شیر هیدرانت آتش نشانی است بسیار رایج می باشد.

معمولا سیستم اعلام حریق در فضای کاری به صورت سمعی و بصری هستند. یعنی یک آژیر اعلام حریق همراه با نور ال ای دی و صدای مشخص افراد را مطلع خواهد کرد. قیمت سیستمهای اعلام براساس نوع دیتکتور و مکانیزم عملکردی آن و تعداد مورد نیاز در مجموع تعیین خواهد شد.

شرکت به سازان سرای مهر آهنگ نصب کننده انواع سیستمهای اعلام و اطفا حریق

شرکت به سازان سرای مهر آهنگ با داشتن یک وب سایت تخصصی فروشگاهی کلیه لوازم و تجهیزاتی که برای افزایش امنیت محیط در برابر خطرات آتش سوزی است را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب عرضه میکند. شما میتوانید با مراجعه به وب سایت آنلاین ما کاملا با محصولات این مرکز آشنا شوید. پس از خرید، کلیه عملیات نصب و اجرا نیز با یک نقشه از پیش تعیین شده به صورت استاندارد انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

هاوین مگ هیچ مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات و اعتبار سایت و یا اشخاص معرفی شده ندارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
هاوین مگ

هاوین مگ

جدیدترین اخبار حوزه های متنوع تکنولوژی: موبایل، تبلت، لپ تاپ، رباتیک، سخت افزار، شبکه، گجت، امنیت، نجوم و فضانوردی، سیستم های عامل، اپلیکیشن، بازی، خودرو، لوازم خانگی، معماری، عکاسی ، آینده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
ورود / عضویت